zondag 30 oktober 2011

Breien voor koude winteravonden.

Ik zou gaan kijken voor wol voor een omslagdoek op Texel. Helaas kon ik niet slagen. Maar ik heb een patroon uit de kast gehaald, wat ik al eens eerder had gebreid. Het is een bolero. Heel simpel patroon. Ik heb daar een kleurrijke bol voor gekozen, wat ik op pen 4 en een half kan breien. Wordt gebreid in boordsteek (2 recht/2 averecht) met een kraag. Uiteindelijk brei je een lap van 75cm bij 75 cm. Naai de zijkanten 22 cm dicht, zodat er een soort 'vleermuis'mouw ontstaat en dan trek je hem over je hoofd, boordrand omslaan als kraag.



Ik heb er al eens 1 gebreid voor een tante en 1 voor mijzelf.  Dus dit is nummer 3. Mijn moeder is ook al met het 2de exemplaar bezig, met gekozen wol die bij haar nieuwe outfit past.
Zo simpel en zo lekker warm. Even aantrekken voor de koude winteravonden, als je aan het borduren of aan het breien bent, want van stil zitten wordt je niet warm.

2 opmerkingen: