zaterdag 24 maart 2012

Ik waag mij ook aan een Head.

Overal zie ik van die mooie borduurwerken van Heaven and Earth. En eigenlijk zijn het flinke werken. Voor mijzelf  had ik er ook één gezien, die ik wel zou willen borduren. Mijn jongste zoon vroeg wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. Nou, een borduurpatroon. Dus besteld en vandaag in de bus. Wat een schatje.
 Het is bijna onze eigen kat Kimmie. Nu nog eens bedenken op welke stof ik het beste kan borduren, op aida stof of kaaslinnen. Diegene die een met een head bezig zijn of hebben geborduurd, wat borduurt het beste met zo'n groot werk?  Ook qua grootte 73x51cm bij 5,5st/cm of 57x40cm bij 7st/cm. Ik denk dat de 1 te groot wordt en de ander met 1 draad geborduurd moet worden. Ik lees graag jullie ervaring en mening.
Fijn weekend en geniet van het mooie weer.


17 opmerkingen:

  1. Ik heb geen ervaring met HEADs, ze zijn wat te groot voor me. Maar ik vind wel dat je er een prachtig patroon hebt uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oi, ik borduur heb twee heads liggen die in de maak zijn, bijde zijn op aida 7,5 geborduurd. (18 counts) dit borduur ik met 2 draads en ik vind het echt heerlijk werken.

    Je hebt echt een prachtig borduurwerk uitgekozen, ben heel erg nieuwschierig hoe deze gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een prachtig!! patroon. Wow.
    Ik maak zelf ook grote borduurwerken en ik ga echt voor het linnen. Ik heb een beetje een hekel aan aida, zeker als het nog hard van de 'pap' is. Dan zijn de gaatjes scherp en slijt je draad heel snel en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    De stof is ook niet zo flexibel als linnen en je moet meer moeite doen om het gat te vinden (ik borduur namelijk boven in de lap en steek dan de naald van onderen weer naar boven).
    En op een of andere manier vind ik linnen wat natuurlijker ogen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
    Maar kies toch wat jouw voorkeur heeft hoor!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Paulijn,
      ik borduur op de zelfde manier al u, erg grappig. En dat van harde Aida is zeker waar, maar niet alle soorten Aida zijn hard, daarom kan dit het beste in een winkel gekocht worden. Want bij sommige Aida worden bepaalde stoffen toegevoegt waardoor deze in het beginnen zo stug is. Dus dit is niet bij alles het geval. Dit probleem had ik wel met de Fall Fairy, ik ben toen opnieuw begonnen.

      Succes, blijf heel nieuwschierig

      Verwijderen
  4. wow prachtig patroon.
    ze gebruiken vaan aida 18 count, zweigart heeft een goede kwaliteit niet te stug. Bij hardanger.nl, heel snel in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, ik borduur mijn HAED op de Aida met 7 kruisjes per cm van Fabric Flair.
    Anders wordt het wel erg groot en als je met 2 draadjes borduurt gebruik je ook erg veel garen.Ik borduur dus met 1, dat geeft ook een mooi aquarel-effect.
    De juiste stof is wel belangrijk want je bent met zo'n groot werk vaak jaren bezig.
    Ik bestel mijn stof altijd bij www.peddles.nl , die kan je ook prima mailen voor een persoonlijk advies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi patroon! Ik borduur het liefste op stof met 7 kruisjes per cm. De kruisjes sluiten hierbij mooi aan en laten geen wit ertussen door zien. Ik borduur ook gewoon met twee draden.
    De andere werk ik op linnen, ook erg fijn alleen dan voor de volgende keer ook op fijnere stof. Ik zou gewoon is bij een handwerk winkel kijken wat ze hebben. De stof zien en voelen vind ik altijd erg belangrijk, zeker omdat het zulke grote projecten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik borduur steeds met twee draadjes over twee (het moet nog leuk blijven hé - anders wordt het te fijn met één draadje en ben je continu aan het vloeken ;-)
    Ikzelf heb twee HAED op Zweigart Belfast (12,6dr/cm) en Edinburg (14dr/cm). Het enige wat ik je kan zeggen is dat je het zelf moet proberen (misschien eerst n's een teststitching op beide stofjes?) :-)
    Prettig weekend toegewenst!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai wat een werkje dit zal worden, maar wel een heel mooi patroon!!!!! Benieuwd naar de vooruitgang. In elk geval 'k wens je heel veel borduurplezier toe!.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zelf bezig met 2 HEAD's en maak ze beide met 7 kruisjes op de cm en met 2 draadjes.
    Zelf heb ik aida die heel soepel is en ik heb het in een speciaal zaak gekocht waar ze ook goed advies gaven.

    Ik heb wel het geluk dat ik makkelijk naar een winkel kan gaan, soms zijn ze niet te vinden in de buurt.

    Succes en veel plezier met het maken van dit mooie werk.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooiiiiiiiiiiiiiiiii
    ik ken veel mensen die aan en head bezig zijn
    en die maken hem allemaal op 7.1 aida
    en borduren het met 1 draadje
    ik wil me er ook nog steeds aan wagen heb ook hele mooie gezien

    als je nog eens een head patroon zoekt gil je maar heb er zat op een cd staan

    heel veel borduurplezier meis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi José, ik ben me ook aan het oriënteren op een HEAD heb jij toevallig girl on Floor of little girls als patroon? Ik zou heel graag het patroon willen zien voordat ik mij er aan ga wagen. Ik hoop nog wat van je te horen en alvast bedankt,

      Groetjes Eline

      Verwijderen
    2. Hoi Eline, Josee heeft de blog Angels borduurwerken, dus je moet je vraag daar maar proberen, want deze link naar Josee werkt niet meer.
      Succes.

      Verwijderen
    3. Dankjewel margreet ik ga haar even een berichtje sturen!

      Verwijderen
  11. ik ben ook met verschillende haeds bezig en ik borduur op aïda, 8 draadjes per cm, eentje is op 7/cm en vind ik te grof... ik wil je deze tip geven : je moet gewoon kiezen waar je zelf het liefste op borduurt, wat anderen ook zeggen, want het zijn meestal grote projecten en je borduurt er een hele tijd aan en als het niet wil lukken omdat je stof niet goed is, vliegt het in de kast en dat zou heel jammer zijn! dus doe gewoon waar jij je het beste bij voelt... veel plezier alvast, ik ben al benieuwd naar je vorderingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo, deze wil ik ook gaan doen, maar kan hem niet vinden. Heb je misschien een naam erbij? Groeten Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een ontwerp van Irina Garmashova en heet:curious nose. Het patroon is te koop bij onlineborduurplezier.nl en bij Spinnerij.nl Het komt uit Heaven and Earth Designs.

      Verwijderen