woensdag 23 mei 2012

Mag iets minder.

Gisteren was het warm. Vandaag zo mogelijk nog iets warmer. Het is nu geen straf om binnen te zitten. Ook houden we vandaag en misschien morgen de katten ook binnen, want pappa en mamma Merel hebben hun 3 jongen de vrije t(vl)eugel gegeven. Af en toe zie je een jong, als een jonge kip door de tuin hollen, van de ene kant naar de andere kant. Vader en moeder nog steeds druk doende met het zoeken van heerlijke, sappige pieren. Eigenlijk zijn we blij, dat ze gaan uitvliegen, want het is nog erger dan een kraaiende haan. Elke dag waken vader en moeder over hun jongen, zodra er een ekster of een kauw  in de tuin komt.  Ze krijsen rustig een uur lang. Dat gaat de hele dag door. Wat zal het heerlijk rustig zijn, als ze werkelijk zijn gevlogen.
Van borduren komt weinig. Alleen in de avonduren en dan nog niet veel. Maar we klagen verder niet, we hebben al lang genoeg moeten wachten op warm weer.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk vond ik het vandaag tot ik net in de tuin ging zitten, geen wind en geen schaduw. Misschien is dat toch iets te snel. Maar ow wat heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi

    It's very warm here too!
    We have a shady spot so we can sit out in the garden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel met je mee, de merels hebben hier 1 jong, maar van 's morgens vroeg tot 's avonds laat wordt iedereen er bij uit de buurt gehouden.
    Ze komen ook rustig laag over je hoofd scheren.
    De warmte mag van mij ook wel wat minder, zo'n 20 graden vind ik prima te doen!

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele fijne pinsterdagen
    en dat piepen en waken van en over jongen ken ik
    wij hebben een voliere in de tuin en daar is het al net zo
    geniet van het mooie weer meis

    BeantwoordenVerwijderen