zaterdag 7 juli 2012

Zoveel kleur.

Ik ben even met mijn simpele camera de tuin ingelopen, want we genieten nu van zoveel kleurige bloemen. De rozenstruik die we al 21 jaar hebben bloeit dit jaar schitterend. Aan één enkele tak zitten zoveel rozen, dan zou je vaas gelijk gevuld zijn.



De hortensia had ik in het voorjaar gesnoeid. En dat is nu niet te zien. Hij is weer te groot geworden. Volgend voorjaar nog korten snoeien.

De fuchia's  overwinteren elk jaar en elke zomer is het weer een verrassing, hoe vol ze met bloemen zitten.
Het zijn net kleine lampionnetjes.



De roze roos bloeit dit jaar ook weer uitbundig en als we de oude knoppen er elke keer uitknippen, dan bloeit hij tot laat in het najaar.

 De Sundaville  maakt nog geen spurt. Vorig jaar hadden we een rode en die produceerde als maar rode trompetbloemen. Maar ze zijn wonderschoon.


 Als kleine lampionnetjes staan ook de zaaddozen van de papavers. Die zijn heel snel uitgebloeid, maar de restanten zijn net kleine kunstwerkjes. Alle reden om te laten staan en als ze gedroogd zijn, uitstrooien door de tuin. Volgend jaar gratis bloemen en kunstwerkjes in tuin.


En mijn laatste trots is een hangende geranium, donkerrood. Die blijft ook maar door bloeien.


Dit zijn toch wel de hoogtij dagen  in mijn kleine paradijsje.
Genieten zolang het bloeit.


3 opmerkingen: