zondag 14 oktober 2012

Bezig met vanalles.

Gisteren was weer zo'n dag, somber en wat koud. Ik heb dan de behoefte om warmte en gezelligheid in huis te creëren. Na mijn postronde, gauw boter uit de koelkast gehaald en de rest van de ingrediënten, om wat lekkers te bakken.
Heerlijke plaat speculaas. Een recept van mijn moeder. En de geur, die door het huis wordt verspreid. Mijn jongste zei al: het ruikt naar pepernoten bakken op school. Nou, die tijd ligt wel ver achter ons. Dat doen ze alleen volgens mij nog op de lagere schoool. Mijn magnetron oven is te klein om de hoeveelheid in één keer te bakken, dus de bakplaat moest twee keer de oven in. Alles in een grote af te sluiten schaal gedaan. Het lag tegen de deksel aan.
Vanmorgen, zo je kunt zien, de deksel kan er weer ruim op, zonder dat alles in brokjes worden gedrukt.

Ik heb deze week lekker herfstvakantie, samen met man en jongste zoon, de oudste zit in Amsterdam op school, en die heeft, als de rest weer aan de bak moet, dan alle rust.

Vandaag ga ik weer een heel stuk borduren, want de kerstboom moet ook af.
 Maar mijn handen jeuken ook, om verder te gaan met de trui voor mijn man. Ik moest er weer even inkomen, om het patroon te lezen. Maar ja, kabels breien is net als fietsen, je verleerd dat niet zo snel.

Normaal begint een breipatroon met het rugpand, maar dit patroon (van de website van Drops) begint bij het voorpand. Uiteindelijk maakt het niets uit. Ik twijfelde wel heel erg voor de maat. Met het meetlint aan de gang en dan moet het toch maat L zijn, want XL wordt te ruim. Ook al heb ik al een aardig stuk op de naalden staan, nog twijfelen. Maar goed, wanneer het te krap is voor mijn man, mijn jongste reageerde ook positief op het resultaat. Wellicht dat hij het wil dragen. Het wordt toch een stoere trui en stoer spreekt hem wel aan.
Ik wens iedereen, vakantie of niet, een fijne week toe.



 

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige trui ben je aan het breien voor je man!
    Kabelen is erg leuk maar je legt het moeilijk weg omdat je er ook weer snel uit bent.
    En wat zal het heerlijk geroken hebben in je huis...mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk kan het bijna hier ruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen