dinsdag 16 oktober 2012

Twee koks.

Een hele grote boodschappen tas met appels is de aanleiding voor mijn man en jongste zoon, om een heerlijke appeltaart te maken.
Zo stonden dus twee heren vanmiddag in de keuken.

 

Taken werden verdeeld.
Zoon appels schillen en partjes snijden.
Man kneed het deeg om vervolgens het bakblik te vullen.
Discussie over het rasterwerk. Wordt een vrije creatie.
Meer bloem op het aanrecht, anders plakt het deeg aan het aanrecht, roept zoon.
Niet te dun uitrollen en reepjes met vrije hand op de taart leggen.
Nou, dat mag er toch wel zijn. Zo lekker een stukje proeven bij een kopje thee.
Gelukkig duurt de herfstvakantie maar een week, anders komen we kilo's aan.
Dat noemen we nu Quality time van vader en zoon.







3 opmerkingen:

  1. Mmmm dit ziet er leeeekkerrrr uit !
    Hoi Margreet,

    via Elisabeth hierboven kom ik bij jou uit. 'k Was gefascineerd door de titel van jouw blog en ik dacht na geklikt te hebben ???? dit heeft niks met steekjes te maken :))
    Eventjes verder gekeken... wat maak jij prachtige borduursels !!
    De foto's van je poezen vind ik ook heel mooi :)
    Zelf borduur ik niet ( mijn dochter wel) maar ik kan mooi handwerk heel erg appreciëren. Zoals jouw mannen hun ding gedaan hebben ;)
    Tot een volgende keer ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Susie, dank je wel voor je grappige reactie. Soms kan ik het niet laten om iets over mijn gezin te schrijven. Het gebeurd ook niet vaak dat er door mijn mannen iets wordt gebakken. Maar het liefst laat ik mijn borduurwerken zien. Leuk dat je mijn blog wil volgen.
      Graag tot een volgende bericht.

      Verwijderen