woensdag 31 oktober 2012

Vandaag de laatste dag van oktober. Wat gaat de tijd toch snel. Tien dagen geleden mijn laatste berichtje. Ik heb weer niet stil gezeten. De naalden hebben hun werk weer gedaan.
In dit geval, de borduurnaalden. Het derde rozenborduurtje. Nog 1 te gaan en dan heb ik totaal 12 borduurwerkjes gemaakt.

Maar mijn breinaalden hebben ook niet stil gelegen. Soms wel, als mijn elleboog begon op te spelen. Van een tenniselleboog genees je, volgens mij, nooit. Ook al heb je er in het dagelijks leven geen last van, maar zodra je een flink stuk wil breien, weet je gelijk weer, waar die spier zit. Dus afwisselend geborduurd en gebreid, is het voorpand toch afgekomen. De middelste steken staan op een rondbreinaald, zodat ze later verwerkt worden in het boord.
Het lijkt een beetje smal, maar zodra je het uit rekt, is het toch breed genoeg voor een mannenlijf.
Het boord van het rugpand staat inmiddels ook al weer op de pennen.
In de avonduren borduur ik  en overdag is het makkelijker, om even de breipennen te pakken, als ik daar de kans voor krijg.
Vanavond starten dus met het laatste borduurwerkje.
Tot het volgende berichtje van mij.
Groeten allen.





6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie roos!
    en die trui is ook knap gebreid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die roos is heel erg mooi!
    De trui ziet er lekker warm uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eine sehr schöne Rose.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Margreet,

    Via via kwam ik hier terecht, hihi, ik zie net dat mijn mama voor mij uw volgster is geworden, grappig. je hebt een leuke blog.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig borduurwerk, zeer mooie en warme kleuren

    BeantwoordenVerwijderen