zondag 18 november 2012

Dwalende gedachten.

Het breien gaat nu snel. Het rugpand is af en ook al 1 mouw. De mouwen kan je bijna blindelings breien. Meerderen en in tricotsteek.
Met de tweede mouw ben ik ook al aardig op weg. Als het mee zit, kan deze vanavond al af zijn.
En dan komt het vervelendste werk van breien, alles in elkaar zetten en een kraag erop breien. Volgens de beschrijving met een rondbreinaald of anders met 4 naalden.
Ik kan maar moeilijk uit de weg met 4 naalden. Blijf overal achter hangen, prik mijzelf en bang dat het breiwerk van een naald afglijdt.
Ik kan ook geen sokken breien. Ooit een paar gebreid, waarvan 1 sok bijna een krulneus heeft en de voet iets langer is dan de ander. Maar warm zitten ze wel, gewoon voor 's avonds in huis. 

Ik begin afkick verschijnselen te krijgen van het borduren. Mijn gedachten dwalen steeds af tijdens het breien, om mijn borduurraam in elkaar te zetten. Ik las op de blog van http://www.byjuut.nl/, een handigheidje, dat zij ook met een  borduurraam in de weer is en daarbij aan de voorkant van het borduurwerk aan en afhechtte. Dat scheelt een heleboel werk, om elke keer het borduurraam te moeten kantelen en je draden aan of af te hechten.
Dat wil ik eigenlijk ook gauw een keer uit gaan proberen. Maar ja, waar zet ik dat borduurraam neer, nu de kamer anders is ingedeeld?


1 opmerking:

  1. Dit ziet er lekker warm en behaaglijk uit!
    Ik ken dat die afkickverschijnselen, heb er ook soms last van. Maar kan ook weer genieten van het nadenken en plannen van alles wat ik nog kan maken.
    lieve groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen