woensdag 28 november 2012

Curious Nose.

Het is wel een tijd geleden, dat het ik aan de Head Curious Nose heb geborduurd. Het laatste berichtje en foto was in mei.
Maar het borduurraam staat weer in de kamer en ik heb inmiddels al weer een stuk geborduurd.
Dit was de laatste foto, gemaakt in mei.

En dit is van vandaag:
De snorharen van de nieuwsgierige kat zijn al te zien. Ik vind het wel vervelend borduren, om hier en daar maar 1 steekje van 1 kleur te moeten maken. Daar gaat veel tijd in zitten met aan- en afhechten.
Ik hecht aan met de lus in de dubbele draad en hecht af aan de voorkant, zoals ik heb gezien op een andere blog. Alleen die enkele steekjes  hecht ik aan de achterkant af.
Het is wel eens fijn, om even gewoon voor je zelf te borduren. Geen druk en geen haast.
Ik zie op andere blogs, dat in blokjes (tien bij tien steken) wordt geborduurd. Ik vraag mij af, hoeveel draad gaat daar in zitten en hoe vaak moet je dan aan en afhechten. Het lijkt mij veel meer werk, dan wanneer je gewoon door borduurt met 1 kleur, ook al ga je buiten het blokje.  Je moet wel goed opletten, zeker als de kleuren donker zijn, waar je bent gebleven. Daar heb je natuurlijk geen last van als je in blokjes borduurt.
Wie borduurt in blokjes en hoe ga je te werk? Is dat prettiger om zo te borduren?

9 opmerkingen:

  1. Ik borduur kriskras over het hele blad!
    Net als jij zoveel mogelijk 1 kleur in 1 keer.
    Ik hecht wel alles af aan de achterkant.
    En tja...confetti..dat is inderdaad een hele klus, steeds maar 1 steekje doen.Als het er heel veel zijn dan spreek ik met mijzelf af dat ik er elke dag een stuk of 10 doe.
    Zo krijg je de gaatjes toch een keer dicht zonder er knettergek van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Borduur niet echt per blokje van 10X10, maar in rijen van 10 hoog. Dus ik doe wel 10 steekjes omhoog, maar borduur de rij verder tot het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het idee van de blokjes van 10x10 is dat je eerst de kleur in dat vakje borduurt en dan kijkt waar je de kleur in het volgende blokje kan vinden.je maakt dan een halve kruissteek en laat de draad dan hangen tot je het eerste blokje af hebt.Dit noemen ze "parking".Ik doe eigenlijk allebei wel een beetje,in blokjes en over het hele blad.

    Je bent even goed wel opgeschoten, misschien is het ook weer even wennen?

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend wordt dit. Borduren doe ik nooit in hokjes, borduur gewoon door, tekentjes waar in zin in heb zeg maar. Eerst zo veel mogelijk van één kleur en dan opvullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig werk.
    Ik borduur altijd gewoon door, niet in blokjes.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn weer heel wat kruisjes bijgekomen en telkens 1 steekje van 1 kleur kost inderdaad veel tijd. Als het borduren maar ontspant.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Word vast een heel mooi werk
    Ik ben ook met een haed bezig, mijn 1ste keer
    Borduur niet in blokjes, wel per pagina, maar laat de steekjes in dezelfde kleur dan doorlopen
    Heb een keer echt een blok gedaan, maar ik zag de scheidingslijn dan, en dat vind ik niet mooi

    BeantwoordenVerwijderen