maandag 31 december 2012

Oud jaar.

Laatste dag van december 2012. Een jaar met meer dieptepunten dan hoogtepunten. Twee hoogtepunten waren onze 30ste huwelijksdag in januari (waar we nog steeds aan terug denken met veel plezier) en mijn 50ste verjaardag in maart.
De dieptepunten zijn in het laatste half jaar, door overlijdens en zieken in de familie. Het begin van het nieuwe jaar zal waarschijnlijk niet veel anders brengen, aangezien het slecht gaat met mijn vader.
Je moet het helaas nemen zoals het komt en ik hoop dat ergens in 2013 het punt komt, dat er een omslag is naar meer hoogtepunten.

Nu wat vrolijkers. Mijn moeder kwam gisteren met haar zus en zwager bij mij op de thee. Mijn tante had nog een geborduurd tafelkleed met 6 servetten in de kast liggen. De maat van het kleed is 220 -140 en te groot voor haar eettafel. Of ik belangstelling had voor het kleed. Maar natuurlijk, zeker als het geborduurd is in kruissteek. Mijn tafel is ook te klein voor zo'n groot kleed, maar ik vind hem schitterend. Alleen de randen moeten nog worden gezoomd en daarna even door een sopje. Ook de servetten moeten nog een zoompje. Het patroon zit er ook nog bij en het is geborduurd met DMC.
Ik heb al even rondgeneusd op het internet, hij is misschien al 20 jaar oud en ook niet meer verkrijgbaar.


 Het is het tafelkleed van Marjolein Bastin.
 Mooi geborduurd.








Destijds ontworpen bij het servies met dezelfde
afbeeldingen.








Dit is maar de helft van het kleed.








Bij zo'n formaat kleed horen natuurlijk
6 servetten.










Zonde om je mond aan af te vegen.






Conclusie: ik moet het lange kleed maar gewoon gebruiken of een grotere tafel kopen, waar 6 personen aan kunnen schuiven. Helaas is mijn woonkamer daar te klein voor, dus we gebruiken het kleed maar gewoon en genieten van het mooie borduurwerk.

Fijne jaarwisseling en heel veel gezondheid voor iedereen, want dat is toch het belangrijkste.
En natuurlijk veel borduurplezier en dat er maar mooie werken op ieders blog mogen verschijnen.

Liefs, Margreet.


4 opmerkingen:

  1. Goedemorgen
    Helaas is dat elk jaar weer, ups en downs

    Maar meis, wat heb je een geweldig mooi kleed gekregen, prachtig hoor
    Toch voor jou ook een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sehr schöne Stickerei.
    Alles Gute für 2013.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige dingen kun je inderdaad helaas niets aan veranderen, het komt jammer genoeg op je weg. Ik hoop voor je dat in 2013 het tij zal keren. Je kleed is super mooi, prachtig zelfs. Een fijne jaarwisseling en een goed 2013 gewenst. Groetje,s Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOO meid deze is zooo schitterend
    en al jaren waar ik heel graag patroon van zou willen hebben
    hha ik heb gisteren nieuwe eethoek gekregen tafel 2,20 dus hij past hoor
    grapjeee

    veel plezier met je nieuwe tafelkleed
    en met alles wat langskomt sterkte
    ook hier het jaar vol ziekte en narigheid begonnen
    wat gaat 2013 ons brengen
    we wachten het af en zien het wel
    1 ding is zeker we hebben onze mooie hobby nog

    BeantwoordenVerwijderen