maandag 21 januari 2013

Andere blik.

Eerst wil ik mijn nieuwe volgers, ook de volgers over de grens,  welkom heten op mijn blog.  Leuk, dat jullie mijn vorderingen willen volgen. Reacties zijn altijd welkom.

Toen ik de laatste foto van het goede doel werkje op mijn blog had geplaatst en het zat te vergelijken met het plaatje hier rechts, zag ik opeens iets wat niet klopte. 
Foto rechts gaf 2 bruine haarlokken aan, terwijl mijn dame maar 1 bruine lok had. Ik ben er wel achtergekomen, dat niet het juiste kleurnummer bij het betreffende teken stond. Bij de groene tinten, waren ook 2 tekens met dezelfde kleurnummer, terwijl op de foto toch echt kleurverschil is. Naar eigen inzicht heb ik dat dus maar aangepast. De verkeerde kleur haarlok uitgehaald en op nieuw in geborduurd.
Het is eigenlijk raar, dat je pas goed ziet, wat je aan het borduren bent, als je er op een andere manier naar kan kijken, zonder dat je er met je neus bovenop zit. Ook op afstand zie je vaak pas, wat je eigenlijk aan het maken bent.


Eigenlijk heb ik alleen gisteren hier flink aan geborduurd.Ik ben daar ook echt voor gaan zitten, anders komt er niets van terecht. Op zondag doe ik vaak wassen en dan een maaltijd klaarmaken tussendoor, even snel stofzuigen en vervolgens heb je aan het eind van de dag maar een paar kruisjes gedaan. Gisteren was dus echt even tijd  voor het borduurwerk.

Het was ook een rare week. Afgelopen dinsdag werd mijn jongste zoon 18 jaar. We hebben heerlijk met z'n vieren buiten de deur gegeten. Mijn moeder zou ook mee gaan, maar was nog herstellende van een buikgriep, helaas.
En zaterdag was ons 31ste huwelijksdag. Daar hebben we niets aangedaan.

Voorlopig even geen feestelijke dagen meer. De eerstvolgende is mijn  51ste verjaardag in maart en dat duurt gelukkig nog even.


Fijne week  en tot het volgende berichtje.

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met al die feestelijkheden. Je borduurwerk is echt opgeschoten, prachtig wordt dit. Jammer van het uithalen, maar soms heb je dat hè. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat. lief borduurwerk, balen van de kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das jammer dat bepaalde tekentjes niet kloppen
    Maar je werkje word wel mooi hoor
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, en wat vervelend dat de kleurtjes niet klopte, gelukkig kwam je er optijd achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je zoons verjaardag en jullie trouwdag.
    Prachtig borduurwerk ben je aan het maken.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met de speciale dagen !
    Mooi werk dat je weer aan 't doen bent Margreet, das veel telwerk hé.
    Zelf heb ik nog geen lap geborduurd maar mijn dochter wel. En ik profiteer ervan want ze hangen daarna bij mij in huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op een foto of van een afstandje ziet het er zeker anders uit. Gelukkig heb je het ontdekt en voorkom je meer kleurverschil. Er zijn weer aardig wat kruisjes bijgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. proficiat, mogen er nog vele jaren bijkomen

    prachtig, heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen