vrijdag 9 augustus 2013

Dagje samen weg.

We zijn vandaag naar het Festival der Zoete Verleidingen in Sleen geweest. Vorig jaar ontdekte ik dit festival, maar toen was het al voorbij. Nu viel het precies in onze vakantie, dus vanmorgen vroeg op pad. Het was tenslotte bijna 2 uur rijden. Wat was het leuk en gezellig. Overal proeven en lekkernijen. Je kan daar je portemonnee wel legen, allemaal verleidelijke produkten. Maar daar had ik wel rekening mee gehouden.
Koffie met chocoladetaart met pecannoten. Zalig.


Aan de picknicktafel op hooibalen en genieten van de vele kramen.

Voor wie ook wel van zoete verleidingen houdt, morgen is de laatste dag van het festival.

Met een aardige buit weer vertrokken richting Elburg, waar die leuke borduurwinkel zit. Hoe kan het ook anders, dan een broodje vis eten in Elburg en  daarna de toerist uitgehangen, om vervolgens met een omweg bij de borduurwinkel uit te komen. Ik heb mij ingehouden en alleen kartonnen kaarten gekocht, waar ik mijn garen per borduurwerk op kan sorteren. Dat ontbreek soms nog aan een borduurpakket, waarbij je vervolgens zelf maar kartonnen kaarten moet maken.
Mijn man liep alweer met zijn neus in de lucht naar alle mooie borduurwerken te kijken en riep maar: "o, maar die vind ik heel mooi". Ja, zei ik dan, zal best maar ik heb al genoeg werken thuis. Ik geef het toe. Een fervent borduurster voelt zich daar als in een snoepwinkel. Maar ik heb mij ingehouden.
Het weer was vandaag prima voor een dagje uit. Niet te heet en geen regen.

Fijn weekend allemaal.

Ps. De buit: speltbloem, kruisbessenjam, chocolade pastilles om mee te bakken, vanillestokjes, aardbeienwijn, Turks brood met kaas, honingmosterd,  tafelkleed,  boek over broodbakken en een boek voor het maken jam, chutneys en tafelzuur.
Dat wordt dus nagenieten.

4 opmerkingen:

  1. Looks like a lovely day out!
    Enjoy the weekend Margreet (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat leuk Margreet, ik ben er vorig jaar geweest. Vroeg me al af of het dit jaar weer zou zijn, ja dus ;-) Fijn dat jullie zo genoten hebben, geweldige "buit" heb je ingeslagen en dan ook nog naar de borduurwinkel in Elburg, dat is een superdag. Geniet nog lekker na. Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gezellig zo een dagje samen weg
    heerlijk genieten
    nog een fijne vakantie meis
    liefs van Josee

    BeantwoordenVerwijderen