donderdag 31 oktober 2013

Gehaakt.

Na het breien van de kussenhoes, stond een omslagdoek in de planning. Ik had in jaren niet meer gehaakt, dus op het internet zoeken, hoe een stokje haken in elkaar zat. Ik heb eerst een proeflapje gemaakt, maar de naald moest wat dikker zijn, omdat de wol voor pen 4 was. Ik heb dagelijks gehaakt, want je pakt het zo makkelijk. Eigenlijk te makkelijk, want ik heb toch wel tot 4 keer toe een paar toeren moeten uithalen. Fouten die je tegen komt tijdens het tellen van de stokjes en dan niet uitkomen. Het is dus niet zonder slag of stoot gegaan. Maar ik ben blij met het resultaat.


Er zit verloop in de kleur van donker naar licht en weer naar donker.


Inmiddels heb ik weer nieuwe bollen wol aangeschaft om weer een kussenhoes te breien.  Dus vanavond gaan we weer van start met breinaalden. Hopelijk kan ik gauw weer een nieuwe hoes laten zien. Het borduren ligt daarom even stil. Maar ja, ik kan niet alles tegelijk. Het haak-en breivirus moet eerst genezen.


Alvast een prettig weekend.
Groetjes Margreet.




4 opmerkingen:

  1. schitterend meis
    heb je het patroon gekocht of via internet

    knufffffffffffffffffffffff veel plezier met je prachtige stola
    groetjes van Josee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Josee, Ik kwam het patroon tegen bij de Breigigant in Hardenberg en heb daar gelijk deze wol bij gekocht.

      Verwijderen