vrijdag 8 november 2013

Hoes 2.

Ik heb weer een kussenhoes af. De kleur is nu wijnrood. De bank is zwart/grijs, is niet zo duidelijk op deze foto, omdat hij gisteravond gemaakt is, maar het staat prima. Weer met knopen, omdat ik dan de hoes gewoon kan wassen, wanneer dat nodig is. De knopen van het eerste kussen heb ik gekocht en knopen zijn vrij prijzig. Ik had een stel en die kosten 6,50 per stuk. Oef, 4 knopen zijn duurder dan de garen bij elkaar, dan maar knopen gekocht van 2 euro per stuk. Vooruit dan maar, ze maken het kussen wel af. Maar voor mijn nieuwe kussen ben ik in mijn kledingkast gedoken, want daar hing nog een oude winterjas van mijzelf met zwarte knopen en die jas hangt er al 2 jaar. Dus het werd tijd om de jas te verwijderen en daarmee ook de knopen, die ik nu op mijn nieuwe kussenhoes heb gezet.
Het garen lijkt een soort bouclé en breidt niet zo snel, omdat je regelmatig mis steekt en een steek laten vallen, betekent alles uithalen. Ik heb nog genoeg garen over voor nog een kussen maar dan een andere vorm voor op de andere bank. Van deze garen heb ik ook nog 20 bollen in een paarse kleur. Dus nog genoeg om te breien.
Ik heb deze week ook nog wat geborduurd aan de Aurora Cabin.
 Brrr. Die tijd van kou en sneeuw zit er ook weer aan te komen.

Iedereen een fijn weekend.
Groetjes.

4 opmerkingen:

  1. wat mooi is je borduurwerk, dat wordt nog wel een hele klus, maar daarna genieten van je werk.
    je kussenhoes is goed gelukt, ik heb ook van dat garen liggen, misschien toch maar eens gaan gebruiken.

    groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig borduurwerk.
    Slim om je oude jasknopen een nieuw leven te geven.

    BeantwoordenVerwijderen